Mivel a szoftvertesztelés viszonylag új szakma, ezért úgy gondolom, hogy le kell fektetni, hogy milyen eszmei alapokon gondoljuk el a megszervezését, üzemeltetését.
Véleményem szerint 3 fő pillért lehet azonosítani:
- Minőség
- Átláthatóság
- Skálázhatóság
Minőség. Sokszor előfordul, hogy megkérdezik, ti ezt miért nem vettétek észre? Ennek alapvető oka általában az, hogy nincs lehetőség megtervezni, és minőségbiztosítani a tesztelést.
Tehát, minőséget első körben úgy tudunk a tesztelési munkában megjeleníteni, hogyha megtervezzük a munkánkat, ezt leírjuk, terméket hozunk létre, mely terméket lehetőségeink szerint minőségbiztosítunk. Erre jó a "review" - nézzük át, mit is csináltunk. Írjuk alá a terméket, vállaljuk, hogy ez a tudásunk maximumát tartalmazza.
Átláthatóság. Sokszor, sokan kérdezik, hogy mi tart nektek annyi időt? Nem tudják mit csinálunk, nem ismerik a tesztelés belső folyamatait. Nem egyszer a tesztelés sem konzisztens az elvégzendő feladatok listáját érintően. Célszerű leírni a tesztelés belső folyamatait. Erről oktatást tartani tesztelőknek, és egyszerűsített formában a projekt többi tagjának is.
A leírt folyamatoknak megfelelően kiosztani a tesztelőknek a feladatokat, ezen feladatokat nyilvános rendszerben nyomonkövetni.
Skálázhatóság. A tesztelés, tehetünk szinte bármit, mindíg is hullámhegyekkel, völgyekkel él együtt. Hullámhegyek, amikor a projekt lassan átadási fázisba kerül, és az addig itt-ott csak egy kicsit késő folyamatok a tesztelésnél kummulálódnak, jelentős késéseket okozva. Gyorsan és sokat kell dolgozni.
Ha leírtuk, hogy mit, milyen folyamatokban, ezek hol tartanak, akkor egyre pontosabban tudjuk majd a várható plussz tesztelői erőforrás igényt jelezni vezetőink felé.
2010. január 23., szombat
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése